21. studeni, 2018.

KUPNJA UDŽBENIKA U ANTIKVARIJATU EZOP - SŠ

 

Vjerojatno vam se već dogodilo da ste na sajmu kupili pogrešan udžbenik, pa ste onda morali kupiti još jedan, ili uopće niste mogli naći onaj koji vam treba - a uza sve to ne znate kamo sa starim udžbenicima. Odlasci na sajmove su naporni - bilo da udžbenike želite kupiti ili prodati, a cijene ondje slične su našima - za otkup i za prodaju. Razmjena udžbenika također je nezgodna jer će se teško pogoditi da trebate udžbenike onoga tko treba vaše... Uz to, možete biti sigurni da kod nas nećete kupiti nevažeći udžbenik, i da ćete nas naći na istome mjestu kad budete idući put dolazili...

Antikvarijat Ezop ima 15-ak godina iskustva rada s udžbenicima, a ovu smo stranicu napravili kako bismo vam olakšali kupnju i prodaju udžbenika kod nas. Uzimajući sve navedeno u obzir, vjerujemo da roditelji mogu biti zadovoljni mogućom suradnjom s nama. Sve svoje udžbeničke probleme možete riješiti na jednom mjestu, bez obzira na to jeste li iz Osijeka ili bilo kojeg drugog dijela Hrvatske.

Ovdje ćemo se baviti kupnjom udžbenika, a ako želite znati koliko možete dobiti za svoje stare udžbenike te kakva je procedura ako nam ih želite prodati, pročitajte o tome na sljedećim linkovima web-stranice:
Otkup udžbenika, Otkup udžbenika u radnji, Otkup udžbenika preko web-stranice.

Da bi kupnja udžbenika prošla što bezbolnije i ugodnije za sve nas, najbolje je da izdvojite malo vremena i pročitate sljedeći tekst.

ZA KUPNJU SREDNJOŠKOLSKIH I GIMNAZIJSKIH UDŽBENIKA treba

1. doći u antikvarijat s popisom
Popis treba sadržavati naziv udžbenika i autore. Udžbenike koje ne trebate precrtajte (osim već nabavljenih udžbenika, precrtati treba i jedan od dva izborna predmeta, kao i jezik koji se ne uči).
Izbjegavajte donositi popis na mobitelu jer nije praktično pa je veća mogućnost pogreške.
Treba znati koju godinu vam dijete uči neki strani jezik, tj. koji mu je strani jezik prvi - npr. postoji engleski ili njemački za prvu ili za petu godinu učenja i sl.
Pazite da ne prodate udžbenik koji važi dvije godine jer ćete ga morati kupiti ponovno.
Dodatni multimedijski materijal uz udžbenik se ne podrazumijeva, pa ako vam je neophodan, to obavezno navedite u popisu.
Dakle - popis za srednju školu nije moguće ostaviti u antikvarijatu, nego udžbenike koje imamo prema popisu skupljamo odmah, odnosno, nakon što ih pregledate, odmah ih i kupujete.
Po udžbenike koje vam nismo uspjeli odmah skupiti možete dolaziti naknadno neograničeno puta - ali nemojte pretjerati, u nekom trenutku to postaje besmisleno..
Ako vam dijete već nije odlučilo hoće li na vjeronauk ili etiku, trenutak kupnje udžbenika krajnji je čas.
2. ili napraviti narudžbu preko web-stranice

Nakon što primimo vašu narudžbu i skupimo udžbenike koje imamo, o tome vas obavještavamo e-mailom, na njega očekujemo odgovor tj. potvrdu da udžbenike možemo slati. Šaljemo ih GLS-om, a plaćanje je pouzećem. Paket možete očekivati dan ili dva nakon vaše potvrde.

ŠTO JE JOŠ KORISNO ZNATI

Cijene udžbenika

Cijenu svakog udžbenika kod nas možete provjeriti na web-stranici, kao i kolika je cijena u knjižarama. Rabljeni udžbenici koje prodajemo prosječno su za 40 % povoljniji od onih u knjižarama.

Prema čemu određujemo cijene udžbenika:
prema cijeni novoga u knjižarama;
prema očuvanosti odnosno stanju samoga udžbenika;
prema vrsti udžbenika - piše li se u njega ili ne;
prema tome sadrži li multimedijske dodatke;
prema tome koliko komada imamo na stanju, prema potražnji...
Očuvanost udžbenika i radnih bilježnica

Pri otkupu udžbenika nastojimo paziti da kupujemo one u dobrom stanju, očuvane, neizrezivane, nepohabane... Pri određivanju cijene svrstavamo ih u tri kategorije - i tako ih označavamo i na webu:
- novi - oznaku "novi" imaju udžbenici i radne bilježnice koje su ljudi pogreškom kupili pa nama prodali, oni koje su dobili na raznim prezentacijama ili jednostavno neupotrebljavani kod nekih profesora. Treba napomenuti da udžbenike od 1. do 4. razreda osnovne škole kupujemo samo ako su neupotrebljavani, samo takve i prodajmo;
- rabljeni - riječ je o najvećem broju udžbenika i radnih bilježnica, i oni zapravo nemaju nikakvu oznaku na stranici jer je to naša standardna ponuda. U dobrom su stanju, ali se vidi da su upotrebljavani, zapravo im se ne može naći ozbiljnija zamjerka. Za radne bi bilježnice to značilo eventualno nekoliko olovkom ispisanih stranica;
- rabljeni loši - ovu oznaku imaju udžbenici za koje bi se još uvijek moglo reći da su u dobrom stanju, ali bi im se ipak mogla naći ozbiljnjija zamjerka - recimo da su preispisani, pošarani, zgužvani... ali bi ih se svejedno bez nekih većih smetnji moglo upotrebljavati. Takve udžbenike otkupljujemo jer ih bolje očuvanih nema dovoljno, a traženi su. Također su neki udžbenici loše uvezani, pa su gotovo uvijek u nešto lošijem stanju;
- udžbenici s PDV-om ili dodatnom vrijednosti - ovo je posebna kategorija, i ne postoji kao oznaka na stranici. Najčešće ih i ne otkupljujemo. Riječ je o udžbenicima koji su u lošijem stanju od "rabljenih loših", i sukladno tome imaju puno nižu cijenu, ali često dolaze s dodanom vrijednosti - neki su jako ispisani pa često pokojem đaku mogu biti i korisni. Oni nemaju određenu cijenu niti su upisani na stranici s ostatkom naše ponude, ali se u antikvarijatu mogu dobiti ako se baš zatraže, kao i u web-narudžbi s obveznom napomenom "Želim udžbenike s PDV-om" - i mi ćemo se potruditi složiti vam najpovoljniju varijantu - tako da imate barem neku zadovoljštinu imate li u kući jednog malog Pucka (vjerujemo da mnogi roditelji još uvijek znaju o kome govorimo!).

Reklamacije

Reklamacije uvažavamo samo ako se radi o našoj pogrešci (npr. dali smo vam pogrešan udžbenik), naravno, uz predočenje računa i popisa po kojemu smo vam sastavljali komplet, i to u roku od 14 dana. Važno je naglasiti da udžbenike prodajemo po načelu viđeno - kupljeno, pa je dobro da ih pregledate prije same kupnje.

Primjedbe tipa "Zašto baš ja ne dobih svoje udžbenike..." - najčešći uzroci takvih nemilih situacija:
neispravan broj mobitela - umjesto 098 upiše se 095, ispusti se jedna znamenka...;
neispravno upisan e-mail - naš odgovor na svoju narudžbu nikada ne dobijete;
nekoordinirani roditelji - najčešće muž nema pojma ni u koji razred mu ide dijete pa je sve prepustio ženi, a ona dala njegov broj mobitela. Onda ga mi zovemo dok vozi, vari ili tokari...;

Ponavljanje narudžbe

U slučaju da se iz bilo kojeg razloga odlučite ponoviti narudžbu, potrebno je učiniti upravo to - ponoviti cijelu narudžbu, bez naknadnog dopunjavanja, izbacivanja tj. djelomičnih izmjena. Uz to je obavezna napomena da ste već predali (u antikvarijatu ili preko weba) narudžbu od koje odustajete, sa svim podacima o toj narudžbi (jer ćemo ju mi inače redovno obraditi, vi ćete misliti da radimo onu posljednju predanu, i nema kraja nesporazumima).

Kako komunicirati s nama

Kako bi bilo što manje nejasnoća i nesporazuma, najbolje je da se prije svega informirate koliko možete, isto tako obratite pozornost na ono što vam govore zaposlenici i čitajte mailove i SMS-ove. Ako i dalje ima nejasnoća, pitajte.

Također, imajte na umu da dnevno komuniciramo tj. obrađujemo nekoliko desetaka narudžbi, pa je pri svakom kontaktu potrebno dati podatke o svojoj narudžbi - prezime, datum predaje, broj narudžbe, kao i cijeli tijek komunikacije mailom...

Primjedbe nezadovoljnih dobivenim udžbenicima (i toga ima) - najčešće su:

"Nisam dobio sve udžbenike koje sam naručio" - dakle, nismo knjižara nego antikvarijat, pa naša ponuda nije potpuna i promjenjiva je, zavisi od onoga što se svaki dan proda i otkupi, iz minute u minutu mijenja se stanje nekoliko desetaka različitih udžbenika... Mudro zbore neki: "Pa što ne obrišete ono što nemate?" - a mi ne znamo što odgovoriti tima... Unatoč gotovo neizvedivosti, novim ćemo informacijskim sustavom i tome problemu pokušati stati na kraj, koliko je to moguće.

"Nisam dobio multimedijski sadržaj" - kako kupujemo rabljene udžbenike, oni nam često budu ponuđeni bez CD-a i ostalih dodataka. Ako znate da vam je nešto od toga baš neophodno, zapišite to u napomeni web-narudžbe ili uz popis koji nam ostavljate.

"Radne bilježnice nisu nove" - opet, kupujemo rabljene. U najgorem slučaju prodat ćemo vam one koje su na tek nekoliko stranica ispisane olovkom. Pa dobra gumica, 10-ak minuta - i imate r. bilježnicu u jako dobrom stanju. Naravno, i cijena je u skladu s tim koliko je ispisana.

"Zašto mi ne kompletirate narudžbu, ja mogu čekati" - iako, kao što bismo i sebi, gledamo da nepotrebno ne plaćate dodatni prijevoz ili dostavu, narudžbu vam ne možemo kompletirati. U nekom trenutku nemamo sve udžbenike koje trebate, neke ćemo možda imati, ali svi bi željeli što cjelovitiju narudžbu pa onda opet nema za sve, a neke udžbenike možda uopće nećemo dobiti ili ih dobijemo da možemo zadovoljiti 5, 20 ili 50 % potražnje.

"Udžbenik mi je u lošem stanju" (stanje mu nije u skladu s cijenom) - iako pri otkupu nastojimo pregledati udžbenike, ipak se dogodi da nam neki manje očiti nedostatci promaknu. Kao što smo na početku rekli, radimo ovaj posao na duge staze i u interesu nam je steći trajno povjerenje kupaca, kako bi nam se vraćali iz godine u godinu - tako da je jasno da takvi propusti nisu namjerni (jer jednokratnu prodaju i nezadovoljnog klijenta ne moženo si priuštiti). Oni koji ipak dobiju takve udžbenike mogu ih zamijeniti u Ezopu, a kupci preko weba neka nam se jave pa ćemo problem pokušati riješiti na najbolji način za sve nas.