19. rujan, 2018.

KUPNJA UDŽBENIKA U ANTIKVARIJATU EZOP OŠ

 

Vjerojatno vam se već dogodilo da ste na sajmu kupili pogrešan udžbenik, pa ste onda morali kupiti još jedan, ili uopće niste mogli naći onaj koji vam treba - a uza sve to ne znate kamo sa starim udžbenicima. Odlasci na sajmove su naporni - bilo da udžbenike želite kupiti ili prodati, a cijene ondje slične su našima - za otkup i za prodaju. Razmjena udžbenika također je nezgodna jer će se teško pogoditi da trebate udžbenike onoga tko treba vaše... Uz to, možete biti sigurni da kod nas nećete kupiti nevažeći udžbenik, i da ćete nas naći na istome mjestu kad budete idući put dolazili...

Antikvarijat Ezop ima 10-ak godina iskustva rada s udžbenicima, a ovu smo stranicu napravili kako bismo vam olakšali kupnju i prodaju udžbenika kod nas. Uzimajući sve navedeno u obzir, vjerujemo da roditelji mogu biti zadovoljni mogućom suradnjom s nama. Sve svoje udžbeničke probleme možete riješiti na jednom mjestu, bez obzira na to jeste li iz Osijeka ili bilo kojeg drugog dijela Hrvatske.

Ovdje ćemo se baviti kupnjom udžbenika, a ako želite znati koliko možete dobiti za svoje stare udžbenike te kakva je procedura ako nam ih želite prodati, pročitajte o tome na sljedećim linkovima web-stranice:
Otkup udžbenika, Otkup udžbenika u radnji, Otkup udžbenika preko web-stranice

Da bi kupnja udžbenika prošla što bezbolnije i ugodnije za sve nas, najbolje je da izdvojite malo vremena i pročitate sljedeći tekst.

ZA KUPNJU OSNOVNOŠKOLSKIH UDŽBENIKA treba napraviti narudžbu preko web-stranice ili popis donijeti u antikvarijat.

Popis treba sadržavati:
- ime i prezime onoga tko kupuje udžbenike (ne donosioca popisa) u zaglavlju;
- broj mobitela - obavezno provjerite ispravnost broja koji nam dajete. Pogrešan broj najčešći je razlog zbog kojeg neki ne dobiju naručene udžbenike - ne uspijemo ih dobiti. Izbjegavajte davati broj mobitela djece, baka, susjeda, neupućenih supružnika...
- ako ste neke od udžbenika na popisu već nabavili, obavezno ih precrtajte - npr. hrvatski jezik, a NE stavljajte oznake poput +, - i sl. ispred ili iza naziva udžbenika - to plus nekome znači da je taj udžbenik nabavio, a nekome da ga treba...
Samo s takvim popisima možemo raditi. Lakše vam je uredno pripremiti popis nego da vas moramo zvati jer je nešto nejasno, pa vas ne dobijemo dan-dva, a na kraju ni vi sami ne znate napamet kako ste označili udžbenike koji vam trebaju. Svi ostali - išarani, nejasni, nadopunjavani, markirani, zaokruživani, plusirani, minusirani, kvačirani, oni čudnih dimenzija, oblika i mirisa, drugim riječima oni koje moramo dešifrirati, ili vas radi objašnjenja zvati, dolaze posljednji na red.
Dodatni multimedijski materijal - ne podrazumijeva se da će biti uz udžbenik, pa ako vam je baš neophodan, to obavezno navedite u popisu.
Ako radite narudžbu preko naše web-stranice, sve će vam biti objašnjeno na samoj stranici.
Preuzimanje udžbenika u antikvarijatu

Nakon što dobijemo vaš popis (preko weba ili ga donesete u antikvarijat), prema njemu skupljamo tražene udžbenike. Koliko nam vremena za to treba zavisi od gužve tj. broja primljenih narudžbi.

Nakon što pripremimo udžbenike, o tome vas obavještavamo na jedan od sljedećih načina:
- SMS-om - molimo vas da ga pozorno pročitate, u njemu će sve pisati. Na nj očekujemo odgovor;
- pozivom na mobitel - ako baš naglasite da vam je bolje da vas nazovemo ili ako nam ne odgovarate na SMS, zovemo vas;
- telefonom - samo ako nemate drugih mogućnosti, nazvat ćemo vas na fiksni broj koji nam date. Molimo vas da u tom slučaju sve ukućane upoznate s tim da ste naručili udžbenike. Vrlo često se dogodi da djeca ili starije osobe zaborave prenijeti da smo uopće zvali, pa računajte i na to...

Nakon što dobijete informaciju da su vaši udžbenici pripremljeni, očekujemo da ćete u što kraćem razumnom roku doći po njih. Udžbenici će vas čekati u vrećici s vašim prezimenom (onim koje ste stavili na popis). Poželjno je da ih prije kupnje i pregledate. Plaćanje je gotovinom ili karticom.

Slanje udžbenika naručenih preko weba onima koji nisu iz Osijeka ili ne mogu doći po njih

O pripremljenim udžbenicima obavještavamo vas e-mailom, pa vas molimo da ga pozorno pročitate. Na nj očekujemo vaš odgovor, tj. potvrdu da vam možemo slati paket. Knjige vam šaljemo kurirskom službom GLS, a možete ih očekivati dan ili dva nakon što ste nam dali potvrdu za slanje.

Treba još dodati da postoji i mogućnost slanja udžbenika onima koji su popis donijeli u antikvarijat.

ŠTO JE JOŠ KORISNO ZNATI

Cijene udžbenika

Cijenu svakog udžbenika kod nas možete provjeriti na web-stranici, kao i kolika je cijena u knjižarama. Rabljeni udžbenici koje prodajemo prosječno su za 40 % povoljniji od onih u knjižarama.

Prema čemu određujemo cijene udžbenika:
prema cijeni novoga u knjižarama;
prema očuvanosti odnosno stanju samoga udžbenika;
prema vrsti udžbenika - piše li se u njega ili ne;
prema tome sadrži li multimedijske dodatke;
prema tome koliko komada imamo na stanju, prema potražnji...
Očuvanost udžbenika i radnih bilježnica

Pri otkupu udžbenika nastojimo paziti da kupujemo one u dobrom stanju, očuvane, neizrezivane, nepohabane... Pri određivanju cijene svrstavamo ih u tri kategorije - i tako ih označavamo i na webu:
- novi - oznaku "novi" imaju udžbenici i radne bilježnice koje su ljudi pogreškom kupili pa nama prodali, oni koje su dobili na raznim prezentacijama ili jednostavno neupotrebljavani kod nekih profesora. Treba napomenuti da udžbenike od 1. do 4. razreda osnovne škole kupujemo samo ako su neupotrebljavani, samo takve i prodajmo;
- rabljeni - riječ je o najvećem broju udžbenika i radnih bilježnica, i oni zapravo nemaju nikakvu oznaku na stranici jer je to naša standardna ponuda. U dobrom su stanju, ali se vidi da su upotrebljavani, zapravo im se ne može naći ozbiljnija zamjerka. Za radne bi bilježnice to značilo eventualno nekoliko olovkom ispisanih stranica;
- rabljeni loši - ovu oznaku imaju udžbenici za koje bi se još uvijek moglo reći da su u dobrom stanju, ali bi im se ipak mogla naći ozbiljnjija zamjerka - recimo da su preispisani, pošarani, zgužvani... ali bi ih se svejedno bez nekih većih smetnji moglo upotrebljavati. Takve udžbenike otkupljujemo jer ih bolje očuvanih nema dovoljno, a traženi su. Također su neki udžbenici loše uvezani, pa su gotovo uvijek u nešto lošijem stanju;
- udžbenici s PDV-om ili dodatnom vrijednosti - ovo je posebna kategorija, i ne postoji kao oznaka na stranici. Najčešće ih i ne otkupljujemo. Riječ je o udžbenicima koji su u lošijem stanju od "rabljenih loših", i sukladno tome imaju puno nižu cijenu, ali često dolaze s dodanom vrijednosti - neki su jako ispisani pa često pokojem đaku mogu biti i korisni. Oni nemaju određenu cijenu niti su upisani na stranici s ostatkom naše ponude, ali se u antikvarijatu mogu dobiti ako se baš zatraže, kao i u web-narudžbi s obveznom napomenom "Želim udžbenike s PDV-om" - i mi ćemo se potruditi složiti vam najpovoljniju varijantu - tako da imate barem neku zadovoljštinu imate li u kući jednog malog Pucka (vjerujemo da mnogi roditelji još uvijek znaju o kome govorimo!).

Reklamacije

Reklamacije uvažavamo samo ako se radi o našoj pogrešci (npr. dali smo vam pogrešan udžbenik), naravno, uz predočenje računa i popisa po kojemu smo vam sastavljali komplet, i to u roku od 14 dana. Važno je naglasiti da udžbenike prodajemo po načelu viđeno - kupljeno, pa je dobro da ih pregledate prije same kupnje.

Primjedbe tipa "Zašto baš ja ne dobih svoje udžbenike..." - najčešći uzroci takvih nemilih situacija:
pogrešno prezime - donositelj popisa u antikvarijat da svoje prezime, ali on zapravo nije i kupac udžbenika, koji će ih preuzeti, ili slično. Tako npr. cijelo vrijeme tražimo prezime punice Dobrić umjesto prezimena zeta Zlomislića, i naravno da ne možemo naći;
neispravan broj mobitela - umjesto 098 upiše se 095, ispusti se jedna znamenka...;
neispravno upisan e-mail - naš odgovor na svoju narudžbu nikada ne dobijete;
kuriri - suprotno prvome slučaju, sada udžbenike preuzima osoba koja ih zapravo ne kupuje - pa ne zna prezime koje treba tražiti (govori svoje), ne zna razred u koji ide mala/mali, ne zna niti kad je trebalo (ili će tek trebati) doći po udžbenike... Tako, ako već šaljete ta često nedužna i dobroćudna stvorenja, molim vas da ih barem naoružate potrebnim informacijama;
žurba - nema potrebe da dolazite prije nego vam se javimo (pozivom, SMS-om ili e-mailom), udžbenici neće biti "slučajno" već pripremljeni niti ćeš vaš dolazak ubrzati postupak;
neupućeni ukućani - već spomenuti baka, dida, na cijeli svijet ljutit tinejdžer, najmlađe dijete, prvi susjed kojega se nikako ne možete riješiti ili punica koja je uvijek tu... Molimo vas da ih informirate o tome da kupujete udžbenike i da očekujete poziv vezano uz to (naravno, radi se o slučaju kad ste nam iz nekog razloga dali svoj fiksni telefon);
nekoordinirani roditelji - najčešće muž nema pojma ni u koji razred mu ide dijete pa je sve prepustio ženi, a ona dala njegov broj mobitela. Onda ga mi zovemo dok vozi, vari ili tokari...;
nejasan popis - ne znamo što bi trebalo značiti +, -, markirano, zaokruženo... Popis na majušnom papiriću (bilo je i onih otkinutih iz kutije cigareta) - a naši višekratni pokušaji da vas dobijemo ne daju ploda...

Ponavljanje narudžbe

U slučaju da se iz bilo kojeg razloga odlučite ponoviti narudžbu, potrebno je učiniti upravo to - ponoviti cijelu narudžbu, bez naknadnog dopunjavanja, izbacivanja tj. djelomičnih izmjena. Uz to je obavezna napomena da ste već predali (u antikvarijatu ili preko weba) narudžbu od koje odustajete, sa svim podacima o toj narudžbi (jer ćemo ju mi inače redovno obraditi, vi ćete misliti da radimo onu posljednju predanu, i nema kraja nesporazumima).

Kako komunicirati s nama

Kako bi bilo što manje nejasnoća i nesporazuma, najbolje je da se prije svega informirate koliko možete, isto tako obratite pozornost na ono što vam govore zaposlenici i čitajte mailove i SMS-ove. Ako i dalje ima nejasnoća, pitajte.

Također, imajte na umu da dnevno komuniciramo tj. obrađujemo nekoliko desetaka narudžbi, pa je pri svakom kontaktu potrebno dati podatke o svojoj narudžbi - prezime, datum predaje, broj narudžbe, kao i cijeli tijek komunikacije mailom...

Primjedbe nezadovoljnih dobivenim udžbenicima (i toga ima) - najčešće su:
"Nisam dobio sve udžbenike koje sam naručio" - dakle, nismo knjižara nego antikvarijat, pa naša ponuda nije potpuna i promjenjiva je, zavisi od onoga što se svaki dan proda i otkupi, iz minute u minutu mijenja se stanje nekoliko desetaka različitih udžbenika... Mudro zbore neki: "Pa što ne obrišete ono što nemate?" - a mi ne znamo što odgovoriti tima... Unatoč gotovo neizvedivosti, novim ćemo informacijskim sustavom i tome problemu pokušati stati na kraj, koliko je to moguće.

"Nisam dobio multimedijski sadržaj" - kako kupujemo rabljene udžbenike, oni nam često budu ponuđeni bez CD-a i ostalih dodataka. Ako znate da vam je nešto od toga baš neophodno, zapišite to u napomeni web-narudžbe ili uz popis koji nam ostavljate.

"Radne bilježnice nisu nove" - opet, kupujemo rabljene. U najgorem slučaju prodat ćemo vam one koje su na tek nekoliko stranica ispisane olovkom. Pa dobra gumica, 10-ak minuta - i imate r. bilježnicu u jako dobrom stanju. Naravno, i cijena je u skladu s tim koliko je ispisana.

"Zašto mi ne kompletirate narudžbu, ja mogu čekati" - iako, kao što bismo i sebi, gledamo da nepotrebno ne plaćate dodatni prijevoz ili dostavu, narudžbu vam ne možemo kompletirati. U nekom trenutku nemamo sve udžbenike koje trebate, neke ćemo možda imati, ali svi bi željeli što cjelovitiju narudžbu pa onda opet nema za sve, a neke udžbenike možda uopće nećemo dobiti ili ih dobijemo da možemo zadovoljiti 5, 20 ili 50 % potražnje.

"Udžbenik mi je u lošem stanju" (stanje mu nije u skladu s cijenom) - iako pri otkupu nastojimo pregledati udžbenike, ipak se dogodi da nam neki manje očiti nedostatci promaknu. Kao što smo na početku rekli, radimo ovaj posao na duge staze i u interesu nam je steći trajno povjerenje kupaca, kako bi nam se vraćali iz godine u godinu - tako da je jasno da takvi propusti nisu namjerni (jer jednokratnu prodaju i nezadovoljnog klijenta ne možemo si priuštiti). Oni koji ipak dobiju takve udžbenike mogu ih zamijeniti u Ezopu, a kupci preko weba neka nam se jave pa ćemo problem pokušati riješiti na najbolji način za sve nas.